Community Entertainment Svenska AB (publ) lanserar idag, i samarbete med sin partner i Benelux, en bred frågesportskampanj på domänen Betty Quiz.com. Marknadsföringen i Belgien går via en av de största veckotidningarna för kvinnor och en satsning på något så enkelt och effektivt som ölunderlägg.
Frågesporten handlar om spel och bingorelaterade frågor, allt i syfte att skapa ett intresse för onlinebingo och med det bygga kunddatabas i en region i Europa som är relativt jungfrulig när det gäller bingo på Nätet.
Idag kan man fysiskt bara spela bingo på nio riktiga casinon i Belgien. I juli öppnar den första större bingohallen i Belgien utanför casinosfären. Bingo i Belgien och Holland tillmäts stor tillväxtpotential och CEAB/Betty Bingo är bland de första på dessa marknader.
– CEAB kommer etablera sitt varumärke Betty Bingo på marknaden genom bred och uthållig gerillamarknadsföring där vi kommer att pröva olika metoder mot målgruppen som till största del består av kvinnor 20-55 år, säger Nils-Åke Fahlén, vd för Community Entertainment och fortsätter:
– Vi kommer göra gemensam sak med Maria Bingo och därigenom öka marknadens kännedom för online-bingo och -casino i Beneluxområdet.
Betty Bingo drivs som en “white label” på Parabols plattform som ägs av UNIBET, som även driver Maria Bingo. CEAB:s satsning på bingo i Europa, med Benelux som start, görs tillsammans med Community Entertainments partner White Horse s.a. i Luxemburg.